8/18/2013

Mitä kuuluu Mercedes Bentso? Pami Pamela? Viola Violencia?

Viimevuoden puolella Personal Raineri kappaleellaan sekä avoimilla puheillaan elämän varjopuolista kuten huumeista ja syrjäytymisestä mielenkiintoa herättänyt Linda-Maria työskentelee edelleen esikoislevynsä parissa. Naista on nähty tämän vuoden aikana niin lehtijutuissa kuin teeveessäkin ja politiikkakin tuntuu kiinnostavan. Mitä Lindalle kuuluu?

Waddap! Mitä kuuluu? Mites on kulunut kesä mennyt?

Ihan hyvää kuuluu, ollu mukavasti keikkoja kesällä ja paljon studiolla olemista! Ja hyvin saanu kirjotettuuki biisejä!

Montako keikkaa on takana ja miltä esiintyminen on tuntunut?

On tässä sen verran monta ollut etten oo pysyny laskuissa. Joka kerralla on tuntunu paremmalta ja aina vaan on jännittäny vähemmän! Mut aina mä tosi paljon jännitän kuitenki :D

Steen1 tuottaa esikoislevyäsi. Millaista on ollut työskennellä vanhan konkarin kanssa ja missä vaiheessa levyprosessia nyt elokuun lopulla 2013 ollaan?


Huhhuh! HUHHUH! Se tunne kun työstää ensimmäistä levyään suurimman esikuvansa kanssa on jotain sanoinkuvaamatonta! En olis ikinä uskonu että näin upee juttu olis voinu sattua mulle! Tää on mun suurin unelma. Levy syntyy varmalla painolla, välillä tulee nopeita sykäyksiä eteenpäin ja välillä jäädään hitaasti hiomaan. Mut missään tapauksessa me ei tulla laittamaan semmost matskuu ulos jos jompi kumpi ei oo 100% tyytyväinen.


Aivan. Julkaisit juuri pitkän tauon jälkeen uutta musiikkia, miltä tuntuu saada uutta materiaalia ihmisten kuultavaksi?

Tosi hyvältä! Oon oottanu pitkään et Stenkka on antanu mun laittaa jotain ulos mut nyt tultiin siihen tulokseen että mulla on niin paljon kuuntelijoita ketkä käy aktiivisesti mun keikoilla, vaikka on yks biisi vaan tullu virallisesti ulos, ni päätettiin että nyt on pakko antaa heille jotakin välillä! Ja jotain erilaista kuin Raineri.

KUUNTELE "EI KOSKAAN ENÄÄ" TÄSTÄ

"Ei koskaan enää" on tosissaan hyvin erillainen biisi kuin musiikkivideon kera julkaistu Personal Raineri. Kyseessä on aika synkkä tekele. Miksi halusit tehdä aiheesta kappaleen?

Koska sitä tosiasiaa että tuollaista tapahtuu todella paljon, ei voi jättää huomioimatta. Halusin tuoda asian esiin. Sen lisäksi kappale on oikeastaan suora, julkinen viesti siitä että olen antanut anteeksi koska tapauksesta seurasi minulle jotain hyvää, eli siis täyskäännös elämälleni. Haluan myös tuoda esiin että minulla on parisuhdeväkivallan suhteen nollatoleranssi ja mielestäni kaikilla tulisi olla.


Kyllä. Sinänsä hieno juttu että paskasta voi syntyä jotain hyvääkin loppupeleissä. Millaiset jäljet väkivallan kokeminen jättää mielestäsi ihmiseen? Ja onko parisuhdeväkivalta edelleenkin liian vaiettu asia suomessa?

Kyllä mun mielestä parisuhdeväkivalta on edelleen liian vaiettu asia, siitä pitäis vaan puhua koska niin kauan ku asiasta oletetaan vaikenevan, eikä siitä puhuta julkisesti, ei uhri välttämättä uskalla puhua asiasta ääneen. Mähän oon ihan täysin poikkeuksellinen uhri koska uskallan puhua asiasta omalla naamalla julkisesti ja väsätä vielä biisin aiheesta jos jo mun omassa lähipiirissä on mittava määrä parisuhdeväkivallan uhreja jotka ei oo asiasta uskaltaneet puhua eivätkä ole päässeet suhteestaan irti, niin uhreja täytyy löytyä paljon enemmän kuin mitä annetaan ymmärtää.

Väkivalta jättää aina jäljet, mä oon kokenu eri tyyppistä väkivaltaa neljävuotiaasta alkaen ja jokainen kerta on jättäny arven jota on todella vaikea korjata. Vaikka oon pystyny esimerkiks tälle mun ex-poikaystävälle antamaan anteeks, en silti voi koskaan unohtaa ja se että oon moninkertasen väkivallan uhri, näkyy mun jokapäiväisessä elämässä, siinä kamppailussa mitä mä käyn mun pään sisällä ja mitä kaikki muut uhrit käy. Toi biisi on omistettu jokaiselle väkivallan uhrille, myös niille ketkä ei oo selvinny välttämättä edes hengissä.

Millainen näillä näkymin levy tulee olemaan yleiseltä saundiltaan? Kuullaanko myös iloisempia kappaleita vai mennäänkö kokonaisvaltaisesti melankolisissa tunnelmissa?

Levyn yleinen soundi tulee olemaan tosi omaperäinen mutta varmasti siinä kuuluu syvä itä. Tullaan kuulemaan positiivisiakin kappaleita mutta niissäkin käytän aika paljon mustaa huumoria. Levy tulee käsittelemään monia aiheita todella laajasti mutta tietty punainen lanka on olemassa.

Ja sitä ei paljasteta vielä tässä vaiheessa?

Ei paljasteta. Se vaan että kaikki kaikki kappaleet on syntyny omista tunteista ja kokemuksista. Jos en tiedä jostain asiasta niin en lähde siitä kirjoittamaan.

Kuulut myös Vasemmistonuoriin. Mikä politiikassa sinua kiinnostaa ja miksi Vasemmisto?

Politiikassa kiinnostaa se että kaikki on politiikkaa! Tavalliset arkeenkin liittyvät asiat mitä moni ei huomaa ja sanoo ettei politiikka kiinnosta. Kaikkia sen pitäisi kiinnostaa! Vasemmisto siksi että olen aina ollut asioista tiettyä mieltä ja kun tutustuin vasemmistolaisiin arvoihin, tajusin että hei, minähän olen vasemmistolainen! Että sillä että olen asioista tiettyä mieltä, on nimikin ja että on muitakin ihmisiä jotka ajattelevat samalla tavalla.

Tähän loppuun vielä terveiset levyä odottaville lukijoille:

Arvostan jokaista kuuntelijaani todella paljon! Se että minua kuunnellaan ja musiikistani pidetään, ei ole minulle itsestäänselvyys! Hyvää kannattaa odottaa ja koska te kuuntelijat olette tärkentä mitä minulla on, haluan tarjota teille vain parasta! En yhtään vähempää. Kiitos kaikille ja hyvää alkavaa syksyä!

Katso n.8 minuuttinen live Mercedes Bentson tämän vuoden Kallio Block Partyn keikasta.

Tykkää Facebookissa niin tiedät missä mennään: Mercedes Bentso

Käy tykkäämässä myös blogin Facebook sivusta niin tiedät aina kun jotain uutta julkaistaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti