7/31/2015

David Draiman: "Olen kirjoittanut 95% kappaleistani pilvessä."


 Disturbedin musiikki ei ole lähelläkään pössyttelijä rockia/metallia, mutta laulaja David Draiman sanoo että hän on ollut yleensä aina pilvessä kirjoittaessaan kappaleitaan. Hän paljasti marihuanan käyttönsä kirjoitusprosessin välineenä Revolverille antamassaan haastattelussa. Yksi uuden Disturbed "Immortalized" albumin kappaleista on nimeltään "Fire it up" ja kyseessä on oodi kannabikselle. Kappale alkaa kun Draiman ottaa bongista savut.

"Tiedätkö mitä. 95% kappaleista jotka olen kirjoittanut, olen kirjoittanut pilvessä. Se on rehellinen totuus. Minulla on hyvin rankainen musiikillinen idea päässäni, sitten sytytän savut jonka jälkeen menen suihkuun ja annan höyryn nousta... se auttaa minua rentoutumaan ja auttaa näkemään aukot."

Hän jatkaa: "Voin nähdä kolot rytmissä ja melodiassa ja tiedän minne mennä ja mitkä mahdollisuudet ovat. Se auttaa minua havainnoimaan kaiken hieman selkeämmin. Joten mietin että mitä helvettiä, kirjoitan kappaleen aiheesta.  Danny Doneganilla oli sopiva riffi jossa oli hyvin funkkaava saundi ja se oli niin erillainen että ajattelimme, kokeillaan tätä."

Disturbedin kappaleet ovat yleensä hyvin raskaita, mutta fire it up on selkeästi kevyempi tunnelmaltaan.

"Kyllä, kyseessä on Disturbed albumi jolla on kappale joka on hauska." Draiman nauraa. "Ja se on ihan okei, metalli voi olla hauskaa. Ja luoja tietää että tuolla on valtavasti ihmisiä jotka arvostavat valaisevaa aspektiä liittyen marihuanan polttoon..."

Uusi albumi Immortalized julkaistaan 21.8.15 ja alta voi kuunnella kaikki kolme sinkkua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti